AAGAHW.

Jag blir så arg när jag läser detta; http://www.aftonbladet.se/wendela/article13019093.ab

Jisses, flickan är 8 år gammal, hur kan man vara så pantad som förälder och spruta in botox i sin åtta åring? För att vinna en skönhetstävligt? I texten står det att; – "Hon har inte frågat efter det, men jag vet att hon är missnöjd med sina skrattrynkor. Jag tar ju botox själv, det är ofarligt."
Botox är ett nervgift, det kan omöjligen vara lagligt att ge ett barn det som dessutom inte bett om det, det kan ju framför allt orsaka skador i framtiden, vad gör hon då?


Mamman VET att hennes 8åriga dotter är missnöjd med sina skrattrynkor men hon har inte sagt något? Vilken 8åring har rynkor? Barn har så fin och oförorenad hud.
Varför inte bara låta sina barn vara barn? Dem växer väl ändå upp snabbt nog? Barn är naturligt vackra, det behöver inte några preparat what so ever. Jag tycker inte att skönhet är botox, 1kg smink eller vaxade ben. Jag menar HUR MYCKET HÅR HAR EN 8 ÅRING PÅ BENEN EGENTLIGEN? Vart är världen på väg? Varför gör man så mot sina barn? Britney säger; – "Det är inte kvinnligt att ha hår på benen." Vad vet flickstackaren om det? Föräldrar ska skydda sina barn, man ska väl berätta för sina barn att det är vackra och perfekta som det är, utan allt såndär strunt.

Oavsett finns ju möjligheten att hon kommer vaxa benen när hon är äldre och sminka sig osv, men då har hon ju ändå tyckte själv utan påtryck av någon annan, hon ska ju inte göra det för någon annan än sig själv. Då kan hon ju tycka och tänka för sig själv, mer än vad en åtta åring kan, nu menar jag inte att hon inte har någon egen vilja men det kan ju inte vara lätt när man har en förälder som "pushar" på en..


Låt barn vara barn. Dem hinner bli vuxna förr eller senare.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Man undrar ju vad som rör sig i huvudet på den mamman. Att ens komma på tanken att låta barnet behandlas med botox! Det finns ju (minst) en anledning att läkare inte skriver ut sånt till minderåriga... Min 7½-åriga dotter har ingen koll på håriga ben etc; hon är bara ett barn - tack och lov.

2011-05-13 @ 10:19:20
URL: http://www.dulcisvita.se/blogg
Postat av: Angelica

Ah, det är helt otänkbart att en förälder kan göra så mot sitt barn ! Finns inga ord över hur arg man blir .

2011-05-17 @ 08:40:43
URL: http://tweju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0