call it karma.

Idag när jag var och handlade så stod det en söt man med rullator framför mig i kassan, han skulle köpa ett paket cigaretter men hans kort ville inte fungera. Efter många försök så går han där ifrån med en sorgsen blick.
Självklart går jag på en impuls och bestämmer mig för att köpa dem till honom. Jag betalar allt och sedan går jag fram till mannen och säger med ett leende; Här. Eftersom ditt kort inte fungerade. Var så god. Han ser väldigt frågande ut men han tackar, och jag går där ifrån och känner mig nöjd med min impulsidé.


Det är just sånt jag älskar att göra, behöver inte just vara att köpa saker till folk.
Utan bara vänliga gärningar :) Som att ge människor komplimanger.
Som ex;
Det finns en tjej som jag brukar ge komplimanger till i kassan på Willys, ( och jag säger bara saker om jag verkligen tycker det ) Och man ser på henne hur hon lyser upp och sträcker på sig när hon hör det. Och det är så kul och se folk som tar åt sig det man säger, och blir uppriktigt glada av det. Hon säger alltid; tack, och ger mig en komplimang genom att säga; du är alltid så snäll..
 
Jag älskar att göra människor glada, finns ingen bättre känsla.
Bara något så litet som ett leende eller en komplimang kan göra ens dag!

Det finns så mycket fina saker man kan säga om människor, och dem förtjänar att höra hur fantastiska dem är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0