Onsdag

Nu sitter jag här och dricker iskaffe med pimpim :>
P, satt och läste min bok; Kan elefanter hoppa?
Det är en bok med frågor och svar.

"Och i den stod det nysningar, ganska intressant faktiskt.
En nysning kan komma upp i en hastighet av 120 km i timmen. Det betyder att en nysning, som för övrigt är kroppens kraftigaste reaktion, motsvarar orkanstyrka på Beaufort-skalan ( som mäter vidstyrka )

Men att nya är förenat med en del svårigheter. Det är t ex omöjligt att nysa med ögonen öppna.
När man nyser stannar för ett kort ögonblick kroppens alla aktiviteter och det gäller även hjärtat.

Nyser man för kraftigt kan revbenen skadas. Försök inte undertrycka en nysning för då kan en blodådra brista i huvudet eller nacken. Då finns faktiskt risken att du dör."


some scary shit..


ANNA
! Så ser mitt nuvarande idkort ut, so you know..
Men nu har jag kort hår... :o


Kommentarer
Postat av: Anna

jag kan latt pasta att de ar jag..

dom fattar typ anda inte, bara saga att jag hade uppsatt har eller natt hahahahahaha <3

2011-02-09 @ 21:22:19
URL: http://twilightdevil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0