Hmpft.

Hm, jag vet inte riktigt vart jag ska börja.
Men jag läste en blogg ( som jag inte tänker nämna ) där en person skrev att det var svenska folkets fel att en bloggare vars namn jag inte tänker nämna är som hon är, att hon gör/säger vissa saker.
Att det är median fel, och att folk trycker ner henne osv.
Att det är därför hon ser ut som hon gör och gör som hon gör osv.


Men personligen tycker inte jag att man kan skylla allt på svenska folket, eller median.
Det går inte att göra så, jag menar lite ansvar måste man ju ta själv som person, och känna efter vad "jag" tycker är rätt och fel. Och verkligen tänka efter.  Har man blivit ner tryckt och mobbad, så borde man ju veta att det gör ont och det är inte det minsta roligt, och då gör man inte det mot någon annan, inte med vilja iaf... Man får kämpa och bygga upp sig själv, och är det okej att vara svag och orkeslös ibland, men du klara det om du verkligen ger dig fan på det.

Jag har blivit mobbad och sårad många gånger, men inte för att jag skyller på dem för att jag är som jag är?
Jag skulle nog hellre vilja tacka dem, för att ha gjort mig till den jag är idag. Jag är tusen gånger starkare idag än jag var då själva mobbningen började för 11 år sen, om det inte var längre bak i tiden.. Jag hade nog inte varit så stark om jag inte hade fått kämpa lite.. Visserligen, den tiden var hemsk. Jag mådde riktigt dåligt och var ledsen så gott som varje dag. Men idag är jag starkare än någonsin, och jag blir bara starkare för varje dag.

Människor trycker ner varandra varje dag, vilket jag tycker är hemsk. Det är inte acceptabelt.
Det enda sättet att sätta stopp för det är att börja med sig själv, tror jag. Och sedan försöka sprida det vidare, försöka går ju :)

Jag blir nästan lite upprörd, när man skyller allt på media och "svenska folket".
Bara för att jag ser något på tv, att du ska se ut så och ha detta på dig, äta dettta för då går du ner i vikt.
Jag har en egen vilja, jag behöver inte ta åt mig detta.
Sedan att man faller för den vidriga idealen vi har här i världen, kan ju inte någon annan hjälpa än du själv.

Och det är en sak att försvara sig och en helt annan att vara elak mot någon annan..


Du har en egen vilja.

Visst alla har sina brister men det gör oss till människor, men ge inte efter för vad någon annan vill eller tycker.
Och visst, självförtroendet spelar en stor roll, men man får kämpa för att bygga upp det. Du fixar det! Jag vet att du kan!


Well, i guess i'm done for now.


Kommentarer
Postat av: Anna

baby <3

2011-03-06 @ 19:37:33
URL: http://twilightdevil.blogg.se/
Postat av: Freja :*

Du är inne på helt rätt spår, särskilt det om mobbningen. Det är ens eget val hur man vill komma ut ur sen sak, antingen starkare än förut eller att man helt kollapsat inför andra människors (ill)vilja.



Peace. <3

2011-03-14 @ 12:38:53
URL: http://winterspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0