Cheer, i'd to that!

Halvkollar på big Bang Theory, och då säger Rajh att han vill ha en chokladmartini, och så googlade jag det, för jag har aldrig hört talas om det, och ska jag vara ärlig så lät det ganska smarrigt! :3



Recept till chokladmartini

4 glas
  • 50g mörk choklad
  • 2 1/2 dl mjölk
  • 3 matskedar kakao
  • 1 dl gin eller vodka (jag kör med vodka, tycker det är godast)
  • 1/2 dl Baileys (original Irish cream)
  • 15 isbitar
  • 1 tesked rivet citronskal

För bästa resultat gör du som följer.
Finhacka chokladen. Värm mjölken, lägg i chokladen och låt det smälta på låg värme, vispa i kakao. Låt det svalna. Rör ner gin eller vodka samt Baileys i chokladmjölken. Tillsätt isbitar och rör tills blandningen är iskall.
Sila av isen och servera den kalla chokladdrinken direkt i martiniglas. Riv gärna över lite citronskal.


Personligen tror jag bara att man kan dricka en sån här, annars lär det bli kvalmigt :o Men lätt bud på att prova någon gång! :D

bild; google. recept; ciao.se


För övrigt gjorde Evelina en goda blandning i lördags innan vi drog till Bellas Place i Bromölla som var LOVELY!
måste helt klart dit fler ggr, maten var med to die for!
I alla fall, Evelina använde; Absolut Vanilla, Appel Sourz och Sprite ^_^ nom nom!

Kommentarer
Postat av: Mögelsvampen

Hej.

Testade den idag, va helt okej, men vi gjorde en lite provisorisk :p

2011-12-03 @ 21:11:43
Postat av: Nina

Detta låter som något jag bör prova! :)

2011-12-15 @ 13:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0